Miejsce pracy: Łódź
Ogłoszenie o naborze Nr 156597
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- praca w siedzibie Urzędu na stanowisku administracyjno-biurowym z przewagą wysiłku umysłowego;
- praca przeważnie siedząca, przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
- narzędzia pracy – sprzęt biurowy (np. komputer, drukarka, niszczarka, itp.),
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
- stanowisko pracy oświetlone światłem naturalnym i sztucznym,
- stanowisko pracy zlokalizowane w budynku trzypiętrowym,
- budynek wyposażony w windę, co umożliwia osobom o ograniczonej sprawności ruchowej dostęp do wyższych, niż parterowa kondygnacji budynku,
- na każdym piętrze budynku znajdują się pomieszczenia higieniczno-sanitarne przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Zakres zadań
- Udziela informacji, przyjmuje i weryfikuje pod względem formalnym i merytorycznym nadesłane zgłoszenie rejestracyjne i aktualizacyjne. Dokonuje aktualizacji danych w Centralnym Rejestrze Podatników Krajowej Ewidencji Podatników (CRP KEP) oraz w pozostałych dostępnych rejestrach i aplikacjach.
- Aktualizuje dane w systemie Poltax oraz wykreśla z ewidencji podatników, podmioty dla których stał się właściwy inny organ podatkowy na podstawie nadesłanych przez ten organ informacji o zaewidencjonowaniu podmiotu, w celu zapewnienia aktualnej i kompletnej bazy danych.
- Dokonuje analizy danych zarejestrowanych podatników oraz informacji uzyskanych z innych komórek organizacyjnych urzędu jak również od innych organów podatkowych pod kątem występowania nieprawidłowości w danych rejestracyjnych , w celu ich weryfikacji i usunięcia błędów.
- Prowadzi czynności wyjaśniające, kontaktuje się z podatnikami pisemnie, telefonicznie i osobiście, w celu weryfikacji danych. Wzywa do aktualizacji lub korekty dokumentów bądź złożenia wyjaśnień w zakresie obejmującym dane rejestracyjne.
- Przekazuje do właściwych organów podatkowych dokumenty skierowane niezgodnie z właściwością miejscową do tutejszego Organu, w celu zapewnienia właściwej, zgodnej z przepisami prawa i terminowej realizacji zadań.
- Udziela pisemnej informacji podmiotom uprawnionym. Kontaktuje się pisemnie i telefonicznie z innymi organami podatkowymi oraz innymi komórkami Urzędu w sprawach ewidencji i identyfikacji podatników, w celu prawidłowej realizacji powierzonych zadań.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego pracy w administracji lub pracy biurowej.
- Znajomość zagadnień z zakresu prawa podatkowego, przepisów ustawy Ordynacja podatkowa.
- Grzeczność i uprzejmość
- Otwarty stosunek do klienta oraz umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły
- Umiejętność pracy w zespole, współpracy z innymi pracownikami dzielenia się wiedzą oraz informacjami.
- Cierpliwość, dokładność, uprzejmość.
- Komunikatywność.
- Umiejętność przekazywania informacji.
- Umiejętność organizacji pracy.
- Umiejętność pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu.
- Obsługa: MS Office: Word oraz Excel.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Umiejętność obsługi aplikacji i systemów informatycznych Ministerstwa Finansów